Autor Tema: OptiFine (Forge)  (Leído 2012 veces)

C4BR3R4

  • SuperAdmin.
  • *
  • País: es
    • Ver Perfil
OptiFine (Forge)
« en: 25 de Marzo de 2016 a las 10:30 »
OptiFine
Mejora el rendimiento de Minecraft


Página del mod: http://www.minecraftforum.net/forums/mapping-and-modding/minecraft-mods/1272953-optifine-hd-a4-fps-boost-hd-textures-aa-af-and
Descargas: http://optifine.net/downloads

¡IMPORTANTE! No todas las versiones de 'Minecraft Forge' son compatibles con OptiFine incluso aún siendo versiones superiores. A veces en los 'changelog' de cada versión de OptiFine indica la versión que se debe usar.

Traducción personalizada: http://c4br3r4.es/index.php?topic=587.0

C4BR3R4

  • SuperAdmin.
  • *
  • País: es
    • Ver Perfil
OptiFine v1.12 HD U C2 → 1.12 → Forge #2331
« Respuesta #1 en: 20 de Junio de 2017 a las 17:02 »
OptiFine 1.12_HD_U_C2
 - updated to 1.12
 - compatible with Forge #2331
(17.06.2017)

C4BR3R4

  • SuperAdmin.
  • *
  • País: es
    • Ver Perfil
OptiFine v1.12.1 HD U C5 → 1.12.1 → Forge #2446
« Respuesta #2 en: 06 de Septiembre de 2017 a las 13:54 »
OptiFine 1.12.1_HD_U_C5
 - compatible with Forge #2446
(07.08.2017)

C4BR3R4

  • SuperAdmin.
  • *
  • País: es
    • Ver Perfil
OptiFine v1.12.1 HD U C5 → 1.12.1 → Forge #2446
« Respuesta #3 en: 10 de Diciembre de 2017 a las 12:25 »
OptiFine 1.12.2 HD U C7
 - compatible with Forge #2555
(04.12.2017)

C4BR3R4

  • SuperAdmin.
  • *
  • País: es
    • Ver Perfil
OptiFine
« Respuesta #4 en: 09 de Abril de 2018 a las 15:55 »
OptiFine 1.12.2_HD_U_D1
 - extended new version message to include link to optifine.net
 - custom shader textures by location (resource pack, dynamic textures) (#1304)
 - fixed compatibility with PortalGun mod
 - fixed water fog density/color for Respiration > 3 (#1289)
 - fixed chunk visibility culling for custom view entity (#1286)
 - added shader profile tooltips
 - fixed a very cool chunk loading bug (http://y2u.be/QUI7iRR9FD8
 - added shaders version check
 - added shaders property "frustum.culling"
 - fixed shaders camera position in shadow program
 - added shaders option "separateAo"
 - fixed water old lighting with shaders
 - fixed shader uniform atlasSize in program gbuffers_hand
 - added full macro processing for #if and #elif expressions
 - fixed multi-pass CTM with missing intermediate textures (Halcyon Days)
 - fixed loading of GitHub zipped shader packs with world folders
 - optimized shaders shadow culling
 - fixed shaders to work properly at high coordinate values (#1240)
 - fixed flickering water bottom texture with AA/AF enabled
 - extended shader configuration parsing to be affected by preprocessor conditional directives
 - added option Render Regions
 - optimized VBO rendering
 - optimized visibility cullung
 - optimized loading of visible chunks (F3+L)
 - compatible with Forge #2627

C4BR3R4

  • SuperAdmin.
  • *
  • País: es
    • Ver Perfil
OptiFine (Forge)
« Respuesta #5 en: 09 de Agosto de 2018 a las 08:04 »
OptiFine 1.12.2_HD_U_E2
 - optimized memory allocation
 - optimized chunks loading, about 2x faster now
 - extended Show FPS and debug screen to show minimum FPS
 - fixed shield and bow model variants (#1516)
 - fixed distant higher chunks disappearing in multiplayer (#1522)
 - fixed crash with Voxelmap and Smart Animations (#1524)
 - fixed shaders to correctly restore custom gbuffers textures after deferred programs
 - fixed shader uniforms entityId and blockEntityId in shadow program
 - fixed handling of relative paths for ZIP shader packs
 - optimized rendering of item models with many predicates (#1500)
 - compatible with Forge #2729
(28.07.2018)